Teknologiapainotteinen luokka
Millaisessa ympäristössä kasvaa suomalainen innovaatio ja teknologinen luovuus? Mummolan verstaalla, kerhotilan romukasassa, kesämökin puuvarastossa… Voisiko koulussa olla Pelle Pelottoman verstas tai Leonardon ateljee?
Rajakylän koulussa etsitään oppimisympäristöä, jossa on tilaa, aikaa ja materiaalia käsillä tekemiselle, kokeilemiselle ja arjen ongelmatilanteista kumpuavalle luovuudelle ja designille.
Millaisessa ympäristössä kasvaa suomalainen innovaatio ja teknologinen luovuus? Mummolan verstaalla, kerhotilan romukasassa, kesämökin puuvarastossa… Voisiko koulussa olla Pelle Pelottoman verstas tai Leonardon ateljee?
Rajakylän koulussa etsitään oppimisympäristöä, jossa on tilaa, aikaa ja materiaalia käsillä tekemiselle, kokeilemiselle ja arjen ongelmatilanteista kumpuavalle luovuudelle ja designille.
Koulussamme meneillään olevan remontin myötä saamme varusteltua kaksi luokkatilaa ja niiden välissä sijaitsevan pienryhmätilan teknologialuokkakäyttöön. Teknologiateollisuus päätti tukea ideaamme 15000€ apurahalla, jonka avulla varustamme luokan mm. kevyillä työstölaitteilla, LEGO Mindstorms-robottisarjoilla ja taulutietokoneilla.
Remontin valmistuessa 2014 syksyllä tavoitteenamme on aloittaa Rajakylän koulussa teknologiapainotteinen luokka luokka-asteilla 3-6. Tavallisen kouluarjen keskellä toteutamme teknologia-aihepiiriprojekteja arkipäivän teknologian aiheista. Projektiin liittyy aina käsillä tekemistä, tuotesuunnittelua ja ongelmanratkaisua. Olennainen osa luokan toimintaa on yhteistyö paikallisten teknologiayritysten kanssa. Teknologialuokka ei tarkoita huipputeknologialaboratoriota tai mobiilioppimisluokkaa vaan painopiste on käsillä tekemisessä.
Kiitämme Teknologiateollisuutta, Innokas-projektia, PIL-hanketta ja Oulun Yliopiston teknologiakasvatuspainotteista opettajankoulutusohjelmaa kiinnostuksesta asiaamme kohtaan.
Tästä blogista lukija voi päätellä, miten hanke etenee.
Kiitämme Teknologiateollisuutta, Innokas-projektia, PIL-hanketta ja Oulun Yliopiston teknologiakasvatuspainotteista opettajankoulutusohjelmaa kiinnostuksesta asiaamme kohtaan.
Tästä blogista lukija voi päätellä, miten hanke etenee.
Rajakylän Tekno-tiimin puolesta,
Markus Packalen