Taustaa

Millaisessa ympäristössä kasvaa suomalainen innovaatio ja teknologinen luovuus? Mummolan verstaalla, kerhotilan romukasassa, kesämökin puuvarastossa… Voisiko koulussa olla Pelle Pelottoman verstas tai Leonardon ateljee? Rajakylän koulussa etsitään oppimisympäristöä, jossa on tilaa, aikaa ja materiaalia käsillä tekemiselle, kokeilemiselle ja arjen ongelmatilanteista kumpuavalle luovuudelle ja designille.

TEKNOLOGIAKASVATUKSEN PERUSTEITA, Jaakko Nykänen (video)

Tavallisen kouluarjen keskellä toteutamme projekteja arkipäivän teknologian aiheista. Projektiin liittyy aina käsillä tekemistä, tuotesuunnittelua ja ongelmanratkaisua. Olennainen osa luokan toimintaa on yhteistyö paikallisten teknologiayritysten kanssa. Teknologialuokka ei tarkoita huipputeknologialaboratoriota tai mobiilioppimisluokkaa vaan painopiste on käsillä tekemisessä. Kiitämme Teknologiateollisuutta, alueen yrityksiä, Innokas-projektia, Oulun Ammattikorkeakoulua ja Oulun Yliopiston robottilaboratoriota sekä teknologiakasvatuspainotteista opettajankoulutusohjelmaa kiinnostuksesta asiaamme kohtaan. Tästä blogista lukija voi seurata luokan toimintaa. Toivomme myös kommentteja juttuihimme.

Rajakylän Teknotiimi,

Markus Packalen
Arto Hietapelto
Tomi Hillukkala
Jussi Näykki
Jouni Karsikas

Creative Commons -lisenssi
Tämä teos, jonka tekijä on Rajakylätekno, on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s