Monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamisessa voit hyödyntää esim. OP-ryhmän kanssa yhdessä kehittämäämme Design Sprint -mallia.
ALAKOULU
- Maatilan elämää Minecraftissa
- Pakohuone
- Kierrätys (Riistaveden ja Melalahden koulut, Kuopio)
- Korvakorumyynti
- Kodin automaatio
- Lautapeliprojekti
- LED-valaisin
- Kasvilabyrintti (Joutsenon koulu Lappeenranta, Birgitta Ovaska)
YLÄKOULU
- Kierrätys(Riistaveden ja Melalahden koulut, Kuopio)
- Kasvilabyrintti (Joutsenon koulu Lappeenranta, Birgitta Ovaska)
- Ympäristökampanja – tarran teko ja suunnittelu(Leena Filpus)
- Pelilaudan tekeminen kuvataiteissa(Leena Filpus)
- Oman heijastimen tekeminen laserleikkurilla (Leena Filpus)
- Arkkitehtuuri – vinyylileikkuri (Leena Filpus)
Arjen teknologiaa -koulutuksen satoa
- Avaruuspörriäinen 2.lk, Miia Hemmilä
- STEAM-vesi 4.lk, Sanna Mäkelä ja Tuomas Marttila-Tornio
- Pohjoismaat ja Baltioa 4.lk, Eeva-Liisa Pietiläinen ja Nina Isokangas
- Fantastinen koulumme 1.-5.lk, Marika Keränen
- Innovaatioprojektina kokisformula 5.lk, Joonas Junttila
- Hävikkiruokalaskuri 5.lk, Soili Päkkilä
- Hyvinvointivahti 5.lk, Maija Laatikainen
- Apu kirjan henkilölle makerin avulla 5.lk, Kaisa Hannila ja Jenni Huuha
- Ilmastonmuutos 6.lk, Pekka Pöyhtäri ja Maikki Manninen
- Oma soitin ja Makey-muokkaaminen 6.lk, Aija Salovaara
- Meijän kelepaa viihtyä 7.lk, Sanna Merikanto-Tolonen
- Monipuolista maker-oppimista, Essi Vuopala
- Laserleikkuri koruntekovälineenä, Minna Vastimo
PROJEKTIPOHJA: Voit käyttää monialaisen kokonaisuuden suunnittelussa ja dokumentoinnissa apuna teknoluokkien projektimallipohjaa.